Strony

wtorek, 31 marca 2015

Żelazkiem prasowane z jajem ;)

   ...czyli, decu krok pierwszy  :) . Przyłączyłam się do wspólnej nauki decoupage.
Zawsze zaplanuje sobie, że zrobię coś wcześniej i prawie zawsze kończę na ostatnią chwilę.
Tematem pierwszej lekcji była metoda przyklejania serwetki na żelazko .Nigdy nie próbowałam tej techniki,ale bardzo mi się spodobała i na pewno będę do niej wracać.Niestety nie wszystko poszło gładko,bo po przyklejeniu serwetki (jak już wszystko wystygło po prasowaniu),chciałam zabezpieczyć pracę fiksatywą(jak było zalecane w jednym z linków,)aby serwetka podczas lakierowania nie marszczyła się , troszkę przesadziłam z jej ilością i moje poziomki puściły
farbę.Jak już wszystko wyschło to położyłam dwie warstwy lakieru akrylowego i zamalowałam
plamy  białą farbą,i później jeszcze dwa alb trzy razy polakierowałam.
Jakby ktoś próbował fiksatywy pierwszy raz to najlepiej z umiarem,bo w tym wypadku chyba jednak dać troszkę mniej niż więcej ;)

Oprócz metody żelazkowej ,są też jajca z wycinanymi lub wyrywanymi motywami.
Wadą wycinania na pewno jest czas ,robi się to znacznie dłużej niż przy wyrywaniu,ale są też i zalety. Zauważyłam ,że jak da się mniej warstw lakieru i motyw jest troszkę wypukły to  przypomina malowanie ,gdzie warstwy farby nie są idealnie gładkie.Co ma też swój urok. Natomiast przy wyrywaniu jednak lepiej jest wszystko pokryć tak, aż postrzępione fragmenty wtopią się całkowicie
w tło. Przy serwetkach w sumie wszystko szybko się wtapia,ale kiedyś robiłam doniczkę ozdabianą papierem i  był już grubszy ,więc musiałam nałożyć więcej warstw lakieru.

Poniżej można zobaczyć co mi z tej nauki wyszło ,niektóre zdjęcia są troszkę mgliste,ale robione na szybko.Metodą na żelazko było dekorowane wieczko, nie do końca wyszło mi tak jak chciałam ,
ale może następnym razem mi się powiedzie :)
Jajka zrobione jeszcze z zeszłorocznych wydmuszek,motywy wycinane . Przed ostatnią warstwą
lakieru spryskałam je ciemną farbą za pomocą szczoteczki do zębów.

Zaraz pędzę nakarmić płaza u Reni ,która przygotowała wspaniale kursik,jest w nim wiele pomocnych informacji do nauki decu :),więc kto jeszcze tam nie był warto zajrzeć.






















http://reanja1.blogspot.com/2015/02/decu-krok-pierwszy.html


       Jest to prawdopodobnie mój ostatni wpis przed świętami  więc ,życzę Wszystkim
wspaniałych,radosnych i rodzinnych Świąt Wielkanocnych ;)

Asia


14 komentarzy:

  1. jajeczka cudne i to prawda że na wydmuszkach wszystko prezentuje sie piękniej:)
    Koszyk na nie też pięknie wygląda, a metoda na żelazko i mnie sie spodobała:)
    ja nie zabezpieczałam serwetki przed lakierowaniem i nic mi się nie marszczyło- nie wiem od czego to zależy
    Joasiu bardzo sie cieszę że do nas dołączyłaś i na następne zadanie zapraszam już do Justynki- o tu
    http://paperafterhours.blogspot.com/2015/03/decoupage-krok-drugi.html
    temat też bardzo ciekawy i przydatny i pozwala osiągnąć fajną strukturę
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem spróbuje bez fiksatywy i zobaczę co mi z tego wyjdzie :)) bo tak mi się wydawało, że raczej konieczna nie jest :))Pozdrawiam i dziękuje za komentarz :))

      Usuń
  2. Piękny "koszyczek", a ozdobione wydmuszki prezentują się wspaniale:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Drób w poziomkach, można i tak zwłaszcza że efekt jest rewelacyjny. Koszyczek wspaniale skompletowany z zawartością. Wszystko bardzo, ale to bardzo mi się podoba. Pięknie. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam na początku wszystkie zrobić w poziomki :))ale żeby nie było zbyt monotonnie znalazły się i koguciki :))Pozdrawiam :)))

      Usuń
  4. Świetny koszyczek, a decu dodaje mu niesamowitego uroku :) jajeczka także urocze :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowne a te jaja jakie piękne

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj,wpadam z rewizytą i dzięki za odwiedziny:-)
    Koszyczek Ci wyszedł slicznie,decu jaaja też!
    Pozdrawiam cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i również pozdrawiam :))

      Usuń