Strony

poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Motyle ... kokardka i liść

Czasem (lub częściej niż czasem) zdarza mi się że robiąc jedną rzecz myślę o innej. Tym razem moje myśli pofrunęły w stronę  motyli. I tak rozmyślając sobie  nad tymi delikatnymi i tajemniczymi stworzeniami , może nie tyle nad nimi jako owadami, ale bardziej nad ich symboliką ,znaczeniem w kulturze, sztuce trafiłam na ciekawy artykuł ,więc go sobie przeczytałam.

Mi najbardziej motyl kojarzy się z przemianą, jaka może zaistnieć w każdym człowieku jeżeli tylko będzie chciał i będzie nad tym pracował i wtedy jak motyl z poczwarki przemienia się w piękną postać, tak człowiek może się zmienić ...

A wracając do zmaterializowanych tworów mej wyobraźni, w których na pewno niejeden motyl  jeszcze zagości na początek broszka.





Motyl został wypleciony z maleńkich Toho 15/0 w kolorach : Opaque White, Opaque Jet, 
Silver - Lined Purple ,Silver - Lined Cobalt, Silver - Lined Lt. Sapphire, za oczy posłużyły Toho 8/0 Silver - Lined Purple.
Wielkość to około 9cm wysokości i tyle samo szerokości ,od spodu ma zamontowane metalowe zapięcie.

Wzór na motyla tu w innej kolorystyce.










Bransoletka wykonana "ukośnikiem" z Toho 11/0 w kolorach:
Galvanized Aluminium, Silver - Lined Cobalt, Ceylon Snowflake, Ceylon Lemon Chiffon.
Wykończona została metalowymi końcówkami , zawieszką w kształcie kokardki, szklanym  koralikiem Toho Magatama 4mm Silver - Lined Cobalt. Średnica bransoletki wynosi około 1,4 cm , długość z zapięciem około 22 cm . Pasuje na nadgarstek o obwodzie 16-17 cm.

Wzór  na bransoletce przedstawia motyle ,u mnie wyszły w lustrzanym odbiciu, dlatego że robiłam je lewą ręką, oczywiście bez prucia się nie obyło, bo jak wzór zaczął mi iść nie w tą co trzeba stronę to pomyślałam, że coś zrobiłam nie tak i jak już sprułam (na szczęście tylko 1/4 ) to się zorientowałam co poszło nie tak .
Od nabierania sekwencji chyba mózg zrobił sobie małą przerwę od myślenia ;)








Ukośnik na 14 koralików w rzędzie z Toho 11/0 w kolorach : Galvanized - Aluminium, Silver - Lined Cobalt, Gold Lustered Dark Chocolate Bronze.
Wykończona metalowymi końcówkami , liściem również metalowym, Toho Magatama 4mm Silver - Lined Cobalt oraz kamieniem sokole oko.
Średnica bransoletki około 1,3 cm ,długośc z zapieciem około 21 cm ,pasuje na nadgarstek o obwodzie około 17 cm.

Wzór losowy :)


Dziękuje  za odwiedziny i pozdrawiam  ;)








5 komentarzy:

  1. Prześliczny motyl. Jestem pod wrażeniem. Bardzo precyzyjna robota.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękny motyl:)Twoje prace zapierają dech :)serdecznie pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) W kolejce czeka następny motyl ,mam nadzieję, że niedługo
      zacznę go wyplatać :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Oniemiałam jak zobaczyłam tego motyla :)
    Po prostu jest przepiękny :)

    OdpowiedzUsuń